+36 96 510 170 iskola@peterfy.hu

Kisbodaki kenuzás

2023. szept. 3

2023.08.24.-26.  „…azért a víz az úr.”

Ha Győr, akkor folyó, ha folyó akkor kenutúra, ha kenutúra, akkor Szigetköz. Így indult. A Szigetköz egy karnyújtásnyira, kicsit pontosabban 1:45 perc bicóval (ha nem szakad lánc).

A diákévek tökéletes időpont a látáskör szélesítésére, a körülöttünk lévő világ megismerésére, megszeretésére. Ehhez azokhoz az eszközökhöz érdemes nyúlni, amik kéznél vannak. Rábaparti iskolaként a folyóvíz a mindennapjaink része. Sok balesetvédelmi szabályt kell betartani miatta, elviszi a beledobott labdákat, áradáskor veszélyt is jelenthet, jó esetben meglátjuk, hogy egy kis kikapcsolódásra is adhat helyet a partja.

Ha áldozunk arra, hogy megismerjük, megtapasztaljuk megmásíthatatlan törvényeit, és megtanulunk ezekhez a tényekhez alkalmazkodni, a váratlan helyzetekben felkészülten cselekedni, életre szóló lehetőséget vághatunk zsebre, amit felnőttként is kamatoztathatunk. A körülöttünk lévő természet olyan titokzatos, csodálatos helyeire nyerhetünk bepillantást, ahová (szerencsére) nem juthat el bárki. Az odalátogatónak talán erősebb lesz a késztetése a természet kincseinek megőrzésére.

A MAVITUSZ által szervezett konferencia nyitotta meg a bátorság kapuját a kenutúra iskolai keretek közötti megteremtésére. (Itt tudtuk regisztrálni iskolánkat a millió lépés játékra, ahol a játék végén kisorsoltak bennünket és a sportra egy kicsit többet tudunk áldozni a vártnál idén.) Az út elején vagyunk, de Klemencz Henrik és barátai segítő kezet nyújtanak.

Az idei tábornak Kisbodak adott otthont. Aki még nem járt arra, írja fel a listájára, kár lenne kihagynia!

Az augusztusi időpont tökéletes választásnak bizonyult. A víz hőmérséklete megfelelő, szúnyog társadalom jelenléte elviselhető.

Meghívásos alapon történt a túravezetői képzésen való részvétel. A diákokba vetett bizalom nem volt véletlen. Méltán lehetünk büszkék diákjainkra a túravezetői kompetenciáik miatt is.

Nagy reményekkel kezdjük el szervezni a 2024 nyárának végén megrendezésre kerülő túrát.

A 11 biztoskezű ifjú túravezetőnk tanácsát megfogadva, legközelebb többet húzunk!

A résztvevők névsora:

Ballagi Bendegúz, Cser Zalán, Kolarovszki Réka, Kosztola Dorottya, Németh Márton Hunor, Pesti Lili, Pozsgai Panna, Reszkető Barnabás, Szabó Bálint, Szűcs Gellért, Taródi Márton

Ahogy a diákok látták:

Beszámoló a kenutúráról, avagy a túravezetői képzésről

A három napos képzés nagyszerű volt, mindketten igazán élveztük mind a társaságot, a túrát és a képzéseket is.

Első nap biciklivel tekertünk ki Kisbodakra, majd a könnyű bemelegítést egy alapos előadás követte Klemencz Henrik előadásában, aki bemutatta, hogy milyen egy jó túravezető, majd ezt a kenupakolás és hajóba szállás, illetve a kenu kormányzás alapjainak elsajátítása követte. Este egy jó kis sütögetéssel és beszélgetéssel zártuk a napot.

Másnap reggel a kemping jóvoltából egy nagyon jót reggelizhettünk, majd biciklivel elindultunk a Denkpáli Hallépcsőig, ami igazán gyönyörű és kellemes volt. Ezután visszatekertünk a Dunának egy hihetetlenül szép ágáig, ahová aztán megérkeztek a hajók is, emellett két nagyon jó oktató. Délelőtt megismerhettük a hajók kormányzását még jobban, majd ebéd után elsajátíthattuk az ember-, illetve hajó mentést is. Megtanulhattunk néhány hasznos kötéltechnikát is, meg azt, hogy milyen egy dobózsákot eldobni. Késő délután indultunk vissza a kempingbe, majd következett egy kis szabadidő, amíg megfőtt a finom vacsora. A szuper napot egy nagy csoportos játékkal zártuk, amit szerintünk mindenki nagyon élvezett.

És már következett is a harmadik nap, a nagy túra. Kora délelőtt hajóba is szállítunk és gyönyörű helyeket jártunk be. Használhattuk élesben a kormányzás technikáját és megismerhettük a Duna néhány rejtett kis ágát nagyszerű túravezetőnkkel, Henrikkel. Amikor visszatértünk sem volt még vége a napnak, kis időn belül biciklire szálltunk, majd hazatekertünk. A kemping elég jó volt, a társaság meg egyszerűen fantasztikus. Nagyon élveztük az egész túrát és örülünk, hogy el tudtunk menni, reméljük, lesz még folytatás a jövőben.

Dorci és Réka

Az előadások érdekesek voltak és tanultam rengeteg hasznos új trükköt, kifejezést a kenutúrázás világából. Bendegúz

Az alapoktól a profi szintig mindent megismerhettük olyan emberektől, akik a vízre termettek. Ezalatt a három nap alatt mi is valamivel közelebb kerültünk a vízitúrák világához, amely megismerésére mindenkit bátorítok. Remélem, egy nap én is adhatok át tudást az arra vágyóknak. Gellért

Sokat tanultam a kenuzásról, mivel eddig még nem vettem részt semmi ilyen fajta programon. Nagyon élveztem a társaságot, a sátrazást és az ezzel járó kihívásokat. Panna

Nagyon jól éreztem magam, és ez nem csak a nagyon jó és családias hangulatnak, de a kitűnő oktatásnak is köszönhető volt. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer egy túrakenut fogok tudni majd kormányozni. Bálint